woensdag 30 januari 2013

Spaans vispotje uit de oven

voor vandaag gaan we eens lekker romig doen.
Een ovenheerlijk gerecht dat ik gekregen heb van een spaans restaurateur, ik was bijna al mijn vingers kwijt zo lekker als het was.
Geserveerd met een penne of pasta naar keuze en een frisse witte wijn is dit zomers genieten in de winter.
Ik vraag jullie om mij jullie ervaring van dit recept met mij te delen.

Bereidingstijd: ong. 1 uur

Ingrdiënten voor 4 personen.

200gr verse zalm
200gr kabeljauwfilet
200gr rivierkreeft staartjes
200gr Tilapiafilet
20 st. ontpitte groene olijven
2 st. rode ui
3 flinke tomaten
250ml. slagroom
1 bosje lenteui
250ml zure room
500 gram penne of pasta naar keuze

Bereidingswijze:

verwarm de oven op 200 gr.C/gasovenstand 6
Pak een ovenschaal en vet deze in met olijfolie.
Snij vervolgens de vis in stukjes van 2-2.5cm en doe deze in de ovenschaal en voeg zout en peper naar smaak toe.
Ontvel de tomaten en snij deze in stukjes van 1-1.5cm en de rode uien in dunne ringen.
Doe dit geheel op de vis en overgiet alles met de slagroom.
snij de olijven in tweeën en verdeel ze over het geheel.
Doe de schaal in de oven en laat het 30-40 min garen.
Zet een pan met warm water op het vuur , een snufje zout erbij en kook de penne al dente.
als de pasta gaar is, giet je ze af en doe de zure room erbij met fijn gesneden lenteuitjes en meng deze.
Doe de pasta in een schaal en serveer met het vispotje en een lekkere frisse witte wijn.
Als je geen pasta wil, dan kan het ook met brood.
Eet smakelijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten